tirsdag den 10. november 2009

De kære små

Til daglig arbejder jeg som pædagogmedhjælper i en børnehave. Jeg har arbejdet der siden september 2008, så jeg har snart oplevet en del. Det sker ofte, at børnene siger de sjoveste ting, som bare må deles med omverdenen. Jeg vil skrive dem ind her, efterhånden som de sjove kommentarer kommer ud af munden på ungerne.

Jeg sidder og skærer frugt ved et bord med 7 børn, mens jeg nynner lavt for mig selv. Overfor mig sidder en dreng på 5 år, og ved siden af mig sidder en pige på 4 år. Jeg nynner stadig, mens jeg er ved at skære en pære ud. Drengen læner sig lidt ind over bordet, og siger lavmældt til pigen "kan du ikke lige skrue op for ham?", hvilket resulterer i, at pigen tager fat i mit halstørklæde og drejer rundt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar